Monday, 18 July 2016

SIMBOLIK



Sejak bila diubahsuai x pasti sebab sejak konon mencari rezeki ditempat lain rupanya negeri sendiri lagi bagus #bukankenegerian .Motif dulukala nak cari pengalaman "luaskan mata dan ilmu" sekarang ter'menetap' kat sini keluar PAGI sebelum matahari , balik selepas BULAN timbul .

Asal balik tengok tengah renovate kat mana2  tapi sebab x amik tahu tu yg jadi x tahu . Sekali dah siap wah tiba2 bangga plak . Mungkin sekarang baru sistem nak move up kalau dulu semua tempat mana2 negeri lebih kurang je ,jadi kat situ kelainan dah ada .Satu sifat berfikir dr luar kotak kebiasaan :)

Dulu area sebelah kanan ala2 hutan kecil sbb sebelah sana ada taman reakasi , yg ada bangunan sebelah kiri je tu pon brpe je . sekarang makin  byk proses bina roboh . ingt rumah tepi jln tu .
 


#akubilalagi .
#kipasusahmati

Niat dah ada cuma  langkah je belum angkat , byk faktor juga .



 

* apa yg di list tu kadang kala x mark langsung .
* niat ada kalau x gerak x anjak pon

Friday, 15 July 2016

untukmu

 selalu si kecil cuba membaca apa yg dia belajar kat taska ,pelbagai surah juga :) .. mmg susah nk paham pelat dia tp ni doa ni main agak2 dia selalu baca <3
Alhamdulillah  الحَمْد لله.

Dia doa kn aku so aku kena la doa kan dia baik2  






 Ya Tuhan Kami berikanlah kefahaman baginya dalam urusan agama ,serta ajarkanlah dia ta'wil (alquran) .

Tapi doa (percakapan) itu la doa yg selalu kita sebut untuk sikecil dalam alam dunianya .





kasih yang sebenar hanya wujud dalam diri individu bukan persekitaran .

sebutir untuk sup tulang

 percubaan pertama nak test supplement lain selain "ternakan susu" . so far ok tp bila nak cari stok calcium asyik 'stok out...